База знань

  • Всі рубрики
  • How to
  • Бібліотека
  • Досвід
  • Методичка
How to
Роман Пазюк
Як створювати навчальні відео: поради тренера JTA Романа Пазюка

Викладач Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича і тренер Академії викладачів журналістики Роман Пазюк розповідає, чому варто записувати навчальні відео, якими вони бувають та дає практичні рекомендації, як їх створювати.

How to
Міла Мороз
Що робити, щоб журналістський матеріал про війну став доказом у міжнародних судах – поради юриста

Росіяни в Україні діють в парадигмі анонімної війни XX століття. Вони не розуміють, що зараз є багато інструментів відновлення доказової бази, впевнений національний радник з юридичних питань Координатора проєктів ОБСЄ в Україні Олександр Водянніков.

How to
JTA.com.ua
Нетравматичні методи інтерв’ю з мігрантами і біженцями
How to
JTA.com.ua
Як зробити інтерв’ю з людьми, які пережили травму
How to
Міла Мороз
Як розпізнати діпфейк: конспект вебінару Михайла Кольцова

Навіщо створюються діпфейки і про які алгоритми їхнього виявлення повинні знати медійники? Дата-аналітик Світового Банку, керівник відділу навчання YouControl Михайло Кольцов провів вебінар на цю тему для викладачів журналістики. А ми занотували основні тези та поради, про які говорив лектор.

How to
Міла Мороз
Як знаходити та перевіряти джерела інформації: конспект вебінару Марини Сингаївської

Український інститут медіа та комунікації спільно з IREX проводять серію вебінарів для викладачів журналістики. 26 січня заступниця гендиректора Українського національного інформагентства «Укрінформ» Марина Сингаївська поспілкувалася з освітянами про пошук та перевірку джерел інформації, а також про свій досвід викладання та співпраці зі студентами. Публікуємо тези її розповіді.

How to
Міла Мороз
Метод Ейнштейна і магічні питання: конспект порад для викладачів з семінару про вигорання

Академія викладачів журналістики продовжує серію онлайн-семінарів для викладачів журналістики «Ділимось досвідом для змін!». Міла Мороз записала конспект семінару «Як психоемоційно вберегти себе в професії: вміння розділяти особисте та професійне, профілактика вигорання на роботі», який провела практична психологиня Наталя Улько.

How to
Наталя Шевченко
Популяризатори науки: кого читати і дивитися, щоби дізнатися більше

У новому матеріалі Наталя Шевченко пояснює, чому не кожен лікар є фаховим експертом, наголошує на необхідності самоосвіти і радить, звідки можна черпати адекватну інформацію з науково-популярної тематики та розширювати свої знання.

How to
Наталя Шевченко
Як готувати журналістські матеріали на природничу тематику

«Академія викладачів журналістики» пропонує список порад, як писати на природничу тематику від Наталі Шевченко, фотографки дикої природи, журналістки, бакалавра екології та в минулому – авторки National Geographic. Переконані, що ці поради стануть в пригоді як журналістам, так студентам журналістики, так і викладачам.

How to
JTA.com.ua
Новий посібник для журналістів навчає, як писати про ретравматизацію

Що таке ретравматизація і посттравматичний стресовий розлад, яку лексику вживати коректно, а яку — ні? Такі запитання неминуче постають у роботі журналістів, а отже їх варто розглядати у нав

How to
JTA.com.ua
Як дізнатися, що з текстом усе гаразд: 14 запитань перед публікацією матеріалу

Нещодавно на американському ресурсі для журналістів Poynter вийшов матеріал-пам’ятка для журналістів-новачків про те, як пересвідчитися, що з вашим текстом усе гаразд (на етапі написання та перед публікацією). Цей чек-лист із чотирнадцяти пунктів можна сміливо рекомендувати і студентам журналістських факультетів, тому пропонуємо переклад українською.

How to
Міла Мороз
Новини, інфографіка, сторітелінг: які курси іноземних університетів варто пройти на платформі Coursera

У пандемічному 2020 році 60 мільйонів користувачів почали вчитись онлайн. Половина з них — на сайті Coursera. Під час опитування студентів вищих навчальних закладів у США 41% респондентівзаявили, що вважають онлайн-пари ефективнішими за ті, що проходять у стінах їхнього навчального закладу..